Få et klart bilde av hvordan symptomene dine påvirker deg på jobb
For at du skal få det bedre på jobb, så er det viktig å forstå hva som preger og plager deg. Hvilke symptomer har hvilke utslag på din arbeidsdag?
Så start med å lage deg en oversikt. Tenk ut hva som kan være til hjelp i disse situasjonene. Først når du er tydelig på dette, så kan arbeidsgiver hjelpe.
Snakk så med din leder. Inviter til et møte og vær forberedt. Om du er usikker på å snakke direkte med din leder, så start gjerne med en kollega du stoler på. Du kan også snakke med HR eller en tillitsvalgt. Jo flere ganger du setter ord på din situasjon, jo bedre kan du bli på å være konkret. Når du setter ord på ting flere ganger, så er det også en fin måte å trene på å ikke være emosjonell når du snakker om det.
HUSK DET ER VIKTIG AT DU SNAKKER OM DET OG SIER IFRA - FØRST DA KAN VIRKSOMHETEN STØTTE DEG.HVIS DEN ANSATTE HAR BEDT OM ET MØTE.